Blåvittbloggen!

En blogg om BLÅVITT! Instagram: Blåvittbloggen , twitter: Ninaifk

Jonis tankar & funderingar!

IFK GBG <3, Tankar & funderingar! Permalink0
Yes matchen mot Östersund är avklarad för i år, måste erkänna att det kändes extra bra med en seger igår då det innebär att vi endast är fem poäng efter gnaget i tabellen. Men här kommer det lite tankar från mig om gårdagens match och skall jag vara ärlig så hade jag gärna sett en repris innan jag skriver men får försöka ge er min sammanfattning. Östersund visar verkligen att dom kommer att lira i allsvenskan och vill stanna i flera år framöver, men som vi alla vet så brukar nykomlingar få en bra första säsong innan verkligheten hinner ifatt under den andra säsongen ( bortsett peking.) Jämtläningarna lirade verkligen en fotboll som man inte är direkt van vid i Allsvenskan, ett snabbt passningsspel efter marken vilket fick Blåvitt att jobba extra mycket. Det kändes nästan jobbigt att se Blåvitt som ändå är på hemmaplan behöva kämpa och bli tillbaka tryckta till sin egna planhalva så ofta under en match på vår borg! Sebastian Eriksson (matchens lirare tillsammans med Bjärs, rogne och Alvbåge.) gjorde ett jäkla jobb på mittfältet, man ser hur mycket han vill och bevisa vilket får mig till detta.... Varför bua ut Eriksson? Sebban vill lika mycket som dig, mig och alla andra som har ett hjärta för IFK Göteborg. Klart att vi alla får tycka och tänka som vi vill, men glöm inte att Sebban är en människa och en person som lägger en massa energi och kraft för att vilja och för att spela fotboll. Trots vinst så tror jag inte att Sebban klev upp lika glad som mig, dig eller som Alvbåge och då är det inte bara för skadan, utan all den energi som tas ifrån honom av personer som lägger sin energi på att ropa "in me Sabah och ut med sebban" eller buandet... ja allt det där. Kom ihåg vem som sprang över 100 meter efter ett mål mot bk häcken förra året, glöm inte vem som hade tankarna på de blå och vita ränderna när livet i italien var trist. Jag tycker att vi alla borde ransaka oss själva, eller vad tycker ni? Jag vet att alla får tycka och det ena efter det andra, men var lite humanitär och tänk på att killen Sebastian Eriksson, människan med hjärtat för IFK Göteborg som kom tillbaka för pytt i panna istället för Pasta Carbonara (Nu tar jag i från tårna.) Men nu släpper jag det och skriver bara en sak till, detta får ni inte glömma att IFK står för.. IdrottsFöreningenKamraterna och här uppför vi oss som det.
 
Matchen igen då, jag tycker verkligen att Blåvitt glänste stundtals och jag ger försvaret en jäkla eloge då Östersund med sitt snabba passningsspel verkligen kom till chanser och ett avslut räddade Alvbåge, vilken räddning det var!!! Rieks gjorde Blåvitt´s 1-0 mål ( assist Eriksson... ja ni ser själva liksom.) och Gamla Ullevi kokade av glädje. 2-0 kom då Elias Omarsson ännu en gång målade framför Kommandobryggan och där fick Martin smedberg dalence göra en assist ( som för övrigt gjorde en fantastiskt insatts och kunde/borde gjort ett mål.) 
 
Sabah Lawson ( eller Lawson Sabah? ingen som vet hur det skall vara.) gjorde ett inhopp då Eriksson gick ut skadad, Unge Sabah gjorde ett fantastiskt inhopp och visade klass med sina perfekta passningar, vilken lirare han kommer att bli och jag hoppas att herr Gren ser vilken tillgång han kommer att bli och att större ligor med all säkerhet kommer att hugga på honom som gamar. Tom Petterson gjorde också ett inhopp, men för mig så spelade han för kort tid för att kunna få ett riktigt omdöme.
 
Publik antalet behöver jag inte ta upp, det var för dåligt för att ens ta upp. Men värt att ta upp är den fantastiska inramningen tack vare Kommandobryggan, LS och för gårdagens stora satsning Young fellows goes big på borta läktaren. Det var helt fantastiskt och den växelramsan vi på KB gjorde var något som jag länge velat se ( kanske borde tagit upp det, men aja.)
Nu känner jag att jag fått med det mesta från mig, kom ihåg att vi alla skall respektera varandra och självklart skall vi alla ha våra åsikter, men glöm inte att alla vi som älskar klubben har känslor och vi alla skapades med ett hjärta och känslor. Älska Blåvitt och må Torbjörn "GUD" Nilsson visa oss vägen!
Tack för mig och må gott! :) 
Till top