Blåvittbloggen!

En blogg om BLÅVITT! Instagram: Blåvittbloggen , twitter: Ninaifk

Larsson blir blågul fysioterapeut.

IFK GBG <3 Permalink0
Fredrik Larsson 

Han kom till IFK Göteborg 2010 och har blivit en av de viktigaste ”spelarna” i truppen. Något även Svenska Fotbollförbundet noterat. Nu blir Fredrik Larsson landslagets fysioterapeut.

Att vara framgångsrik i landets mest meriterade fotbollsklubb innebär självklart intresse från andra aktörer inom branschen. Det gäller spelare. Det gäller ledare.

Det gäller Fredrik Larsson, en oerhört uppskattad medarbetare på Kamratgården och i det medicinska teamet kring IFK Göteborgs a-trupp.

Framöver väntar dock nya uppdrag. Från 1 januari 2018 är Fredrik Larsson fysioterapeut för det svenska landslaget.
– Jag har haft fantastiska år och en enormt utvecklande tid med IFK Göteborg. Sedan är det självklart en stor ära att få möjligheten att arbeta på landslagsnivå.

Larsson kommer efter säsongen att övergå i förbundets tjänst. Det innebär att han kommer att fullfölja 2017 på Kamratgården. Men också att det blir blågula uppdrag under hösten.
– Jag är givetvis tacksam för att IFK Göteborg släpper iväg mig till samlingarna redan i höst, säger Fredrik och fortsätter:
– Uppdraget hos förbundet är på deltid och jag kommer att behålla min tjänst på IFK-kliniken Rehab, vilket innebär att vägarna med IFK Göteborg förhoppningsvis även framöver kommer att korsas för min del.

Första uppdraget med förbundskapten Janne Andersson & kompani blir i samband med VM-kvalmatcherna mot Bulgarien (31 augusti) och Vitryssland (3 september).

Lycka Till med ditt nya uppdrag! 

Till top