Blåvittbloggen!

En blogg om BLÅVITT! Instagram: Blåvittbloggen , twitter: Ninaifk

Ronge vidare efter säsongen!

IFK GBG <3 Permalink0
Thomas Rogne.

Först ska han spela klart säsongen med Blåvitt. Sedan väntar Polen och Lech Poznan för Thomas Rogne.
– Självklart är det fullt fokus på IFK i sommar och höst, försäkrar den norska mittbacken.

Han kom till IFK Göteborg 2015 efter spel i Celtic och Wigan Athletic. Efter tre säsonger väljer den superseriösa norrmannen att gå vidare i sin fotbollskarriär. Ett avtal med Lech Poznan – där Thomas Rogne bland andra blir klubbkompis med exängeln Nicklas Bärkroth – väntar från och med 2018.

Det innebär att mittbacken fullföljer säsongen på Kamratgården och med IFK Göteborg.
– Thomas är så oerhört professionell i allt han gör, så jag är inte det minsta orolig att fokus ska ligga någon annanstans under den tid han har kvar hos oss, säger tränare Alf Westerberg.

Något huvudpersonen själv också vill framhålla:
– Finns inget annat än 100-procentig satsning från min sida. IFK Göteborg har gett mig så mycket och kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta. Det var här jag fick tillbaka glädjen till fotbollen efter en lång period med skador. Jag säger dock inte farväl till alla spelare, ledare och supportrar ännu, utan väntar med det till i höst.

Thomas har så här långt gjort 86 a-lagsmatcher i den blåvita tröjan.
Det kommer att bli ytterligare ett antal innan den populära norrmannen drar vidare i fotbollskarriären.

Kör på de sista "Rogge", sen tackar vi dig för din tid i Blåvitt och Lycka Till i framtiden :) <3 

Till top