Blåvittbloggen!

En blogg om BLÅVITT! Instagram: Blåvittbloggen , twitter: Ninaifk

Torbjörn Nilsson tillbaka på Kamratgården!

Allsvenskan <3, IFK GBG <3 Permalink0
 
 
Han lämnade IFK Göteborg för 31 år sedan. Nu är en av de största blåvita profilerna tillbaka på Kamratgården. Torbjörn Nilsson blir assisterande tränare.
Alf Westerberg har tagit över huvudansvaret för IFK Göteborgs a-trupp. Nu är det klart att denne kommer att få en blåvit ikon och en av de stora i svensk fotboll vid sin sida. Torbjörn Nilsson kliver in som assisterande tränare.

Sportchef Mats Gren:
– En lösning vi känner oss oerhört bekväma med. ”Affe” har haft en lång sittning med Torbjörn och de båda känner att det klickar dem emellan.

Torbjörn gjorde under åren 1974–1986 444 a-lagsmatcher och 329 mål. Han har efter den aktiva spelarkarriären haft en rad olika tränaruppdrag, bland annat i Öis, Västra Frölunda, Häcken och som förbundskapten för u21-landslaget.
– Jag ska inte säga att det är som att komma hem till mammas gata. Det är nya människor och nya lokaler och till och med en hybridplan. Men det känns väldigt inspirerande och något jag verkligen ser fram emot. Jag har sett ett flertal matcher den här säsongen och har ganska bra koll på laget och truppen.

 

Det känns väldigt inspirerande och något jag verkligen ser fram emot

Även IFK Göteborgs stjärnsponsor är nöjd med den rekrytering som föreningen gjort på ledarsidan och stöttar den nya ledarlösningen ekonomiskt.
– Då jag hörde att de valt Torbjörn blev mitt supporterhjärta överlyckligt. Det var självklart att ställa upp för föreningen i ett tufft läge, säger Nils Wiberg, vd på Prioritet Finans.

Torbjörn Nilsson finns med redan på dagens träning, som kickar igång 10.30 på Kamratgården. Avtalet gäller till en början säsongen ut. 

Spännande :) nu köör vi bara på! 

 

 

Till top