Blåvittbloggen!

En blogg om BLÅVITT! Instagram: Blåvittbloggen , twitter: Ninaifk

Jonis tankar

Gästinlägg, IFK GBG <3 Permalink0
Äntligen är det en hemma match igen, känns som att det var allt för länge sedan sist och framförallt att jag fick chansen att få skriva av mig lite. Jag har haft en hel del tid till att få tänka på vad jag skall skriva ner och jag är sjukt tacksam att jag får skriva lite då och då i Nina´s blogg utan att ta över för mycket av min flickväns hårda arbete.
Men som sagt idag är det match och det är hemma premiär X2, idag är det Gamla Ullevi som är arenan och äntligen skall vi få sopa bort allt vad gais och öis har bidragit med på vår borg.
Jag har fortfarande matchen mot malmö ff kvar i huvudet, vilken publik succé det ändå blev! Jag älskade verkligen varje minut av att se så mycket folk det hade kommit i en allsvensk premiär match, det var riktigt länge sedan som vi kunde njuta av att ha över 30 000 på en match ( nåväl det var ändå en match mot vår stora rival.) vilket vi inte är bortskämda med. 
Gamla Ullevi tar absolut inte så många supportrar, det kommer aldrig att hända och att kunna bygga om en arena som ligger mitt i smeten känns som en omöjlig uppgift pga det lilla område som Gamla Ullevi ligger på! Men vad kan vi få ut av Gamla Ullevi? jämförelsen med Ullevi är ENORMA men Gamla Ullevi har den kompakta känslan av att komma nära och kunna få en stämning som inte direkt man kan få på Ullevi.... Detta jag skriver nu förstår nog alla och egentligen behövde jag inte nämna detta och därför jag tar upp detta i början är följande och handlar om dagens match mot nykomlingen och på riktigt sveriges värsta plastlag AFC Eskilstuna.
 
Just nu är det ungefär lite mer än 10 000 biljetter sålda, i förra matchen på Ullevi var det över 30 000 biljetter sålda och ett jävla drag ( ett rival möte jag vet.) men är motståndet verkligen någon betydelse? Det är väl ändå inte motståndarna som vi har köpt årskort eller lös biljetter för att se? Jag köpte mitt årskort på Kommandobryggan för att se spelarna i blått och vitt, sedan om dom möter malmö ff, mjällby, aik eller afc bryr jag mig inte om för det är fortfarande Blåvitt jag är där för. Jag vill inte trampa någon på foten och ni skall veta att jag verkligen förstår dom som bor 40 mil ifrån Göteborg som inte kan komma och det förstår jag, men i Göteborg bor det idag en miljon människor och majoriteten håller på IFK Göteborg. Hisingen, Partlle, Mölndal och mölnlycke med omnejd lika så. Ni skall se Bjärsmyr, Hysén och Sebastian eriksson och inte någon förre detta arsenal spelare... Det är IFK Göteborg som står som vinnare med ett fullsatt Gamla Ullevi och med det tänker jag inte bara på 3 poäng, det handlar om miljoner som hade gått till något bra, IFK Göteborg hade behövt allt det där och lite till.  
Så till er som var på Ullevi och stöttade Blåvitt mot malmö, vart är ni? alla kommer inte in i dagens match men många av dom gör ju det, är det så viktigt att motståndet är vår stora rival från stockholm eller malmö? tänk er ett fullsatt Gamla Ullevi med en atmosfär av högsta klass, en seger över svensk fotbolls största skämt från Soln.... ursäkta Eskilstuna.... eller var det.... äsch skit samma vart dom är ifrån för det borde inte påverka!
 
Vill vi ha framgång i framtiden och kunna sträcka på våra ryggar, så fyll upp Gamla Ullevi oavsett om det är en guld strid eller en sket match!! Jag tycker självklart att det är underbart med att vara bäst och är jäkligt nöjd med att ha mer supportrar på en premiär än de andra lagen, men jag vill ha fler matcher där vi är bäst och skall man vara vinnare så skall man inte vara nöjd med bara en match för vi skall ha mer och åter MER!!! 
Denna text är skriven efter mina egna tankar och funderingar, så ingen behöver ta illa vid sig men ni skall vara på plats och få arenan att koka!!
Så vi ses på Gamla Ullevi kamrater och kom ihåg att även i regn och sämre dagar så skiner Poseidon alltid!
 
Tack Nina för att jag fick skriva av mig! <3
Till top