Blåvittbloggen!

En blogg om BLÅVITT! Instagram: Blåvittbloggen , twitter: Ninaifk

Carl Starfelt klar från 2018.

IFK GBG <3 Permalink0
Carl Starfelt , mittback från Brommapojkarna (ersätter Thomas Rogne) 

Calle har skrivit på ett treårsavtal som gäller från och med 2018.

Ännu återstår en tredjedel av 2017. Redan nu har dock IFK Göteborg klart med en ersättare till Thomas Rogne, som lämnar IFK Göteborg efter säsongen för spel i polska Lech Poznan.

Sent i går kväll, efter BP:s match mot Öis, avhandlade Mats Gren det sista detaljerna med representanter för stockholmsklubben.

Det handlar om Carl Starfelt, som fått sin fotbollsutbildning i Brommapojkarna och som spelade 20 allsvenska matcher då BP var uppe i högsta serien 2014. På meritlistan för den 185 centimeter långa mittbacken finns även spel i u19-landslaget.

22-åringen kommer att spela klart säsongen i BP och ansluter till IFK inför 2018.
– När Blåvitt hörde av sig kände jag direkt att det var väldigt intressant. Det är en av Sveriges största klubbar med en fantastisk historik och supporterkultur bakom sig. Efter att ha besökt klubben och haft flera samtal om hur de ser på allt ifrån framtiden, min roll som spelare och till vad klubben vill åstadkomma, kändes det helt rätt, säger ”Calle” och fortsätter:
– Med extremt bra faciliteter och resurser i klubben kände jag dessutom att det var en väldigt bra miljö för mig att fortsätta utvecklas i som spelare. Jag ser mycket fram emot att komma ner till Göteborg och har en stor framtidstro på klubben och nästa säsong.

Först ska han dock vara med och ta tillbaka sin moderklubb till högsta serien.
– Just nu ligger hela mitt fokus på Brommapojkarna och på att avsluta den här säsongen på bästa sätt. För mig vore det fantastiskt att kunna ge tillbaks ett allsvenskt kontrakt till klubben jag varit i sedan jag började spela fotboll som knatte och som jag haft både stora med- och motgångar med.

IFK Göteborgs sportchef Mats Gren:
– Det är ett antal klubbar som varit ute efter ”Calle” och vi är givetvis väldigt belåtna med att han valt oss i sin fortsatta fotbollskarriär.

Redan i går kväll bekantade sig Starfelt med sin blivande hemmaarena då BP på Gamla Ullevi besegrade Öis med 2–0 och tog ytterligare ett steg mot allsvenskan.

Välkommen till Blåvitt! 

Till top