Blåvittbloggen!

En blogg om BLÅVITT! Instagram: Blåvittbloggen , twitter: Ninaifk

Mix blir kvar säsongen ut .

IFK GBG <3 Permalink0
#42 Mix Diskerud 

En internationell tvåvägsspelare. Tvåa i den interna poängligan. Nu också med IFK Göteborg säsongen ut.
– Vi är tacksamma över att New York City FC och City Group ger oss möjligheten att behålla Mix under hösten, säger sportchef Mats Gren.

Efter intensiva förhandlingar är det nu klart att landslagsmannen för USA – norskfödde Mix – blir kvar i Blåvitt säsongen ut.
Ett antal internationella klubbar har önskat knyta den spelskickliga och meriterade mittfältaren till sig då låneavtalet med IFK Göteborg går ut i slutet av augusti.

Mix väljer dock att stanna på Kamratgården.
– Jag är lycklig i Göteborg. Och vad gäller fotbollen i denna stad har IFKs supportrar en passion och ett tryck som spelar på mina känslor och som ger mig dom allra bästa vibrationer. Det är med stolthet jag bär den blåvita tröja som jag har till låns, säger 26-åringen.

Som tänker göra fler framträdanden för USA än de 38 som så här långt finns på meritlistan.
– Min ambition är utan tvekan att ta tillbaka min landslagsplats och det här är en bra plats och miljö att vara på för den sakens skull. Spelarna i denna trupp förstår alla hur viktiga man är för varandra. Oavsett om man är skadad, startar eller sitter på bänken då det är match, ger alla allt på våra träningar och håller humör och kvalitet uppe. Det finns karaktär och rätt mentalitet i hela IFK Göteborgs a-trupp. Jag uppskattar också ledarteamet och inte minst den fantastiska Kamratgården. En pärla.

Med tre mål och fyra assists är Mix tvåa bakom Tobias Hysén i den interna poängligan.
Sportchef Mats Gren:
– Precis som vi trodde och hoppades har Mix blivit bättre för varje match han spelat och tillför vårt lag oerhört mycket med sin skicklighet och sin erfarenhet. Det finns ett antal klubbar som varit ute efter honom och vi är ödmjukt tacksamma över att New York City och City Group, som äger rättigheterna, hjälpt oss i vårt önskemål att behålla Mix under hösten. :) 

Till top